Amižić Jelovčić, Petra
Pomorski prijevoz ukapljenog prirodnog plina / Petra Amižić Jelovčić. - str. 285-312
Sažetak: Pomorski prijevoz ukapljenog prirodnog plina u stalnom je porastu. U posljednjem se desetljeću broj brodova za prijevoz ukapljenog plina udvostručio. S obzirom da RH ozbiljno razmatra opciju izgradnje terminala za ukapljeni prirodni plin na našoj obali, velika je vjerojatnost da će u skoroj budućnosti i našom stranom Jadrana ploviti LNG brodovi. Autorica u svom radu daje osvrt na energetsku strategiju naše države, navodi prednosti i nedostatke ukapljenog prirodnog plina i LNG terminala te analizira odredbe Međunarodnog pravilnika o izgradnji i opremi brodova za prijevoz ukapljenih plinova u tekućem stanju (IGC Pravilnik). Također, posebno obrađuje problematiku zaštite okoliša kao i pitanje odgovornosti za štetu uslijed prijevoza ovog opasnog tereta morem.
Matična publikacija:
* Zbornik radova In memoriam prof.dr.sc. Vjakoslav Šmid / Prvi znanstveno stručni skup Aktualnosti pomorskog prava i prava mora (6. lipnja 2010., Rab) ; Drugi znanstveno stručni skup Aktualnosti pomorskog prava i prava mora (1. srpnja 2011., Rab) ; Treći znanstveno stručni skup Aktualnosti pomorskog prava, prava mora i prava turizma (31.svibnja - 1.lipnja 2012.g., Rab) ; organizatori: Grad Rab i Pravni fakultet u Splitu. - Split, 2012.
Prijevod naslova:
* Maritime carriage of liquefied natural gas
UDK: 347.795.3
* izvorni znanstveni rad
* prijevoz plina * prijevoz morem * prijevozni terminali * LNG tanker * ukapljeni prirodni plin * Međunarodni pravilnik o izgradnji i opremi brodova za prijevoz ukapljenih plinova u tekućem stanju (1975., 1986) * odgovornost * zaštita okoliša
* International Code for the Construction and Equipment of Ships carrying Liquefied Gases in Bulk (1975, 1986)