Logo Hasić, Tea
          Običaji kao izvor trgovačkog prava / Tea Hasić

    Sažetak: Cilj rada je pozicionirati trgovačke običaje na hijerarhijskoj ljestvici izvora trgovačkog ugovornog prava. Rad započinje navođenjem objektivnih (materijalnih) i subjektivnih (psiholoških) elemenata koji moraju biti ostvareni da bi se trgovački običaj mogao primijeniti kao izvor prava te isticanjem u čemu je razlika u odnosu na običaje koji se kao izvor prava primjenjuju u građanskim odnosima. Uspoređuju se tzv. subjektivni i objektivni koncept primjene običaja te zakonodavna rješenja predviđena ZOO-om iz 1978. te ZOO-om iz 2006. godine. Izvodi se zaključak da zakonodavno rješenje iz 2006. godine, koje predviđa primjenu trgovačkih običaja prvenstveno temeljem tzv. objektivnog koncepta, odgovara rješenjima predviđenim u međunarodnim izvorima prava (prije svega u Bečkoj konvenciji) te u suvremenim pravnim porecima. Predložena su određena rješenja de lege ferenda te je u konačnici prikazan hijerarhijski niz izvora trgovačkoga ugovornog prava, a za svaki je izvor (bilo heteronoman bilo autonoman) pojašnjeno zašto je hijerarhijski "iznad" ili "ispod" trgovačkih običaja.

    Prijevod naslova:
    * Customs as sources of commercial law

    UDK: 340.141:347.74; 347.74:340.141

    * stručni rad
    * trgovačko pravo * trgovački običaji * ugovorno pravo

    U: Pravni vjesnik : Časopis za pravne i društvene znanosti. God. 30, br. 3/4 (2014). - str. 239-257.
    Početak God. 30, br. 3/4 (2014)